דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים, איך נולד הצורך ואיתו בא המקצוע 

מאת    [ 06/01/2011 ]

מילים במאמר: 778   [ נצפה 2276 פעמים ]

קידום אתרים ההתחלה,

קידום אתרים הינו מקצוע חדש יחסית, לפניי מספר שנים לא היה כלל מקצוע הנקרא קידום אתרים. הסיבה העקרית לכך שלא היו חברות קידום אתרים הינו פשוט בגלל חוסר בצורך באנשי מקצוע מהן אלו. חשוב לזכור שמדובר בתקופה לפניי בואו של גוגל לעולם וקצת לאחריו. אז מנועי החיפוש כדוגמת וואלה, נענע, כל יום, ועוד דרשו תשלום עבור המיקום (משמע, אתה משלם בשביל להיות בטופ) וכל מי שלא שילם היה אחרי האנשים ששילמו. לא היה אפשרות למחות, החברות היו דורשים תשלומים מאוד גבוהים (לידם קידום אתרים נראה משחק ילדים), והתוצאה היתה שמנועי החיפוש נחשבו בעניי הגולשים הרע במיעותו (נשתמש כי אין ברירה אחרת) ובאותה נשימה גם אין צורך בקידום אתרים, כי לא משנה איך האתר שלי נראה, הוא פשוט לא יהיה ראשון עם לא אשלם.

גוגל שינה את חוקי המשחק

גוגל, התחיל (ונשאר עד היום) פשוט ביסוד. גוגל טען, כי הגולש אשר ירצה לקרוא חדשות או לדבר בצאט ילך לנענע, גולש שמחפש מוצר או שירות לא צריך להסתבך עם מיליון פריטים על המסך, ויצר דף פשוט עם 4 אלמנטים (לוגו, שורת כתיבה, לחצן חיפוש, ולחצן חיפוש מתקדם). השיטה חיש מהר הוכיחה את עצמה כשבמהירות שלא נראתה כדוגמתה אנשים החלו לנהור לגוגל ולחפש רק דרכו.

חוק נוסף שגוגל שינה הינו באופן הצגת המודעות. גוגל טען (וצדק) כי הגולשים מעוניינים למצוא אתר לפי מילות החיפוש שהם הקישו. אז למה לא לעשות את זה אוטומטי? גוגל המנוע החיפוש בעולם שהפעיל רובוטים אשר מבצעים למעשה סריקה של כל האתרים שיש ברשת ומחליטים איזה אתר יהיה בראש ואיזה בהתחלה. כאן נכנס לתמונה חברות קידום אתרים.

לא ישר הופיעו חברות קידום אתרים

כאמור כשגוגל רק יצא, בעליי אתרים רבים לא ידעו "איך לאכול אותו". לא היה ידוע סודות הקידום, והמיקומים שהאתר שלך הופיע בגוגל היו שרירותיים. לחילופין יכולת לפנות לגוגל אדוורדס ולשלם כל חודש עבור השהייה בעמ' הראשון במודעות בצד ימין.

אט אט אנשים החלו להבין כי במידה והם עושים פעולה א' היא משפיע על מיקום האתר לטובה, ובמידה והם מבצעים פעולה ב' האתר נסוג בתוצאות החיפוש. באופן זה צמח עולם הקידום אתרים. עד היום למעשה קידום אתרים עובד על שיטה של נסיון. כשלמעשה רוב הפרמטרים לפיהם גוגל מבצע קידום אתרים הינם סודיים ונשמרים בסוד בגוגל עצמו.

גוגל כן משתף פעולה עם חברות קידום אתרים וזאת משום שגוגל מאמין כי קידום אתרים משפיע לטובה על הרשת. חברות קידום אתרים מגדילות את  נפח האתרים שהם מקדמות, מכניסות מלל, ותוכן חדש לתוך הרשת, וכך מעשירות את הידע האנושי אשר הגולשים יכולים לחפש ברשת. לכן גוגל תומך בחברות אלו בכך שהוא מפרסם פרמטרים שונים לקידום אתרים.

עבודה על העניים של גוגל

אתרים אשר משפרים את עצמם דחופות, מכניסים מאמרים וכתבות חדשים כל הזמן לרשת, ומעישירים את הידע אשר ניתן למצוא ברשת מתוגמלים על כך במיקום בגוגל. ואילו אתרים אשר ינסו לרמות את גוגל ולהסתיר ממנו מידע, ימצאו את עצמם מחוץ לגוגל אף לצמיתות. דוגמא כזאת ניתן לראות את הפורטלים השונים אשר נענשו בחמרה והיום נעלמו מהעולם.

פורטל אחד מאוד גדול לפניי שנים לא רבות עשה טריק וניסה לעבוד על גוגל. אותה עת גוגל עדין היה תמים ואכל את הטריק של אותו פורטל. הפורטל במסגרת קידום אתרים שהוא ביצע הוסיף המון פעמים מילות מפתח בצע הרקע (טקסט לבן ברקע לבן או כל צבע אחר) ובכך גרם לגוגל לחשוב כי הפורטל רלוונטי יותר לגוגל מאשר פורטלים אחרים.
המתחרים של אותו פורטל לא כל כך אהבו את הרעיון וחברות קידום אתרים הלינו על הפורטל בפניי גוגל. כשגוגל הבין כי עבדו עליו, עלתה עליו חמתו והחליט כי לעולם אוותו הפורטל לא יוכל להיות יותר ברשימות של גוגל. חברות קידום אתרים אשר קידמה את הפורטל הסבה לו נזק בלתי הפיך.

קידום אתרים זהיר

קידום אתרים הוא משחק של מה שמותר למה שאסור, מלבד זאת בקידום אתרים אסור להיות פזיז מדיי ואסור להיות זהיר מדיי. במידה וחברת קידום אתרים זהירה מדיי, היא לעולם לא תצליח לעקוף את "כרישי הקידום" העובדים בשוק, ואילו במידה והחברה פזיזה מדיי, היא בפזיזותה יכולה לגרום לאתר שהיא מונה על קידום אתרים שלו, להפסיד את מקומו בגוגל אף לנצח, ולגרום לצורך לבנות את האתר מחדש.

חברות קידום אתרים רבות אינן מתחיבות לקידום אתרים עם מיקום מסויים. נכון מציבים יעד, אך חברות קידום אתרים אשר כן מבטיחות מיקום מבצעות טעות משום כך:
הצרכן אוהב שמבטיחים לו משהו בתמורה לכספו, נכון! אך הצרכן לא מבין כי ברגע שהחברה מתחייבת היא גם תעמוד בזה. הצרכן לא מבין כי הדבר עצמו עלול לגרום לחברה (במידה ועומד להסתיים החוזה והיא תפסיד את כספה) לבצע קידום אתרים אפור או חלילה וחס, שחור. קידום אתרים מסוג זה יגרום נזק לאתר במועד זה או אחר, ויוביל לכך שבעל האתר יפסיד את כל הכסף שהשקיע בקידום, בבנית האתר, ובעוד גורמים נוספים.

מקווה שעזרתי לכם להבין כיצד נוצר קידום אתרים, ולאן הוא מוביל אותנו.
מקווה לראותכם בעמ' הראשון

ליאור הרשקו


קידום אתרים | בניית אתרים | אחסון אתרים | קידום אתרי פלאש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב